Sekretesspolicy 2019.01.31

Vi uppmanar dig att läsa igenom denna policy för att hålla dig  informerad om hur UGL-guiden behandlar dina personuppgifter.

1. Grundläggande principer

UGL-guiden och webbplatsen UGL-guiden.se ägs av Moderna Fastigheter AB med organisationsnummer 556649-6237 (hädanefter "UGL-guiden") som också är personuppgiftsansvarig. UGL-guiden förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med gällande lagstiftning, branschregler och denna Sekretesspolicy. Här nedan redovisar vi hur vi behandlar dina personuppgifter.

2. Insamling av information

UGL-guiden erbjuder dig möjligheten att via vår webbplats jämföra olika ugl-kurser och skicka bokning till utvalda leverantörer av ugl-kurser. När du gör en bokning samlar vi in information om ditt namn, telefonnummer, e-post, ålder, yrkesroll, företagsadress och andra uppgifter som är nödvändiga för att leverantören ska kunna acceptera din bokning och skicka relevant information kring kursen.  För att vi skall kunna förbättra våra tjänster och för att vi skall kunna anpassa vår kommunikation till dig kan vi även samla in information angående vilken webbläsare du använder, din IP-adress, hur du hittade till oss och liknande information.

• att verifiera inloggning.
  • att automatiskt fylla i relevanta formulärfält för användaren vid återbesök till våra webbplatser.

4. Användning av informationen

UGL-guiden hanterar och använder den information som du har lämnat för att kunna tillhandahålla vår tjänst och för att kunna vidarebefordra din bokning till den leverantör som bokningen avser. Uppgifter om ålder och yrkesroll används av leverantören i syfte att få rätt sammansättningen på gruppen. Dina uppgifter förmedlas enbart till den leverantör som ansvarar för den kurs som din bokningen avser. Uppgifterna kan också användas för att göra webbplatsen så personlig och så användarvänlig som möjlig. Efter genomförd kurs skickar vi ut ett mail till den e-post adress som angavs vid bokning där vi ber dig att lämna ett omdöme kring kursen. Förutom själva omdömet samlar vi även in information om ditt namn (eller signatur) och yrkesroll. Om du väljer att lämna ett sådant omdöme kommer detta efter granskning att publiceras på www.ugl-guiden.se. Vi kan kontakta dig för marknadsundersökningsändamål eller genom nyhetsbrev och olika erbjudanden genom direkt marknadsföring. Du har givetvis möjlighet att meddela oss att du inte önskar ta emot direktreklam och avbeställa prenumerationer på våra nyhetsbrev. Genom att använda UGL-guiden godkänner du att dina uppgifter kan komma att överlåtas. Det kan även förekomma att vi lämnar ut ovanstående uppgifter till företag/webbsidor vi samarbetar med. Syftet med detta utbyte kommer då vara att samarbetet ska främja användarna på UGL-guiden. Vidare kan UGL-guiden utan ditt tillstånd ge ut personliga uppgifter till andra företag eller myndigheter om aktuell lagstiftning kräver det eller om det krävs för att upprätthålla eller skydda UGL-guidens egendom eller kontraktsrättigheter. Adressuppgifter kan också användas för analys, utveckling och information. Det kan bli aktuellt att UGL-guiden överlåter statistiska uppgifter till externt företag inom och utanför EU/EES för marknadsförings- och marknadsundersökningsändamål. UGL-guiden samlar inte avsiktligt in eller utnyttjar information från barn eller minderåriga och bedriver ingen marknadsföring riktad mot barn eller minderåriga.

Genom att acceptera reglerna samtycker användaren till den behandling av personuppgifter som beskrivits under punkt 4 (Användning av information).

5. Rättelse och insyn

UGL-guiden strävar efter att all den information som vi behandlar skall vara korrekt. Detta gäller givetvis även de personuppgifter vi samlar in. För den händelse någon uppgift visar sig felaktig sker rättelse utan dröjsmål. Du har givetvis rätt att ta del av de uppgifter som vi registrerat om dig. Om du vill ta del av dessa uppgifter eller har andra frågor rörande vår behandling av personuppgifter ber vi dig kontakta oss på följande adress: UGL-guiden, Ekelundsgatan 4, 411 18 Göteborg. Du är alltid välkommen att ringa kundservice på 08-50002525.

6. Missbruk av tjänsten

Vid försök till bedrägeri eller annat missbruk av tjänster på UGL-guiden, förbehåller sig UGL-guiden rätten att neka användare tillgång till webbplatsen och de tjänster som tillhandahålls.

7. Länkar till andra webbplatser

Vänligen notera att länkar som kan finnas på denna webbplats som leder till andra webbplatser kan medföra att du besöker andra webbplatser som innehåller andra regler för integritetsskydd än vad som anges i detta dokument.

8. Ändring av policy

Denna policy kan uppdateras av UGL-guiden. Du ser när policyn senast uppdaterades genom datumet för "senast uppdaterat" högst upp på den här sidan. Om det sker väsentliga förändringar i denna policy kommer UGL-guiden att meddela dig genom att placera ett tydligt meddelande på webbplatsen.

Kontaktinformation till UGL-guiden:

UGL-guiden | Ekelundsgatan 4 | 411 18 Göteborg. | Kundservice : 08-50002525 | e-post: kundtjanst@ugl-guiden.se

Frågor?

Ring 08-5000 25 25 eller maila kundtjanst@ugl-guiden.se