UGL med Kurt Karlsson

Kurt genomför uppdrag i både privat och offentlig sektor, verkar mest inom chefs- och ledarutveckling, har betydande erfarenhet från design, planering och genomförande av olika utvecklingsinsatser i större organisationer. 1993 var han med och startade Nordiskt Ledarskap och arbetade där som chefsutvecklare. Han formade dessutom innehållet i Luftfartsverkets framgångsrika ledarutvecklingsprogram GLANS där drygt 250 chefer deltog och som sedan var utgångspunkt i SAS Academy program för högre chefer i Skandinavien och Strategiskt ledarutvecklingsprogram STRAL inom Förenings Sparbanken Sverige nuvarande Swedbank.

Kurt gick i början av 90-talet försvarets högsta ledarskapsutbildning KLLOK. Han deltog i arbetsgruppen Ny pedagogik för försvaret som så småningom utmynnade i boken Pedagogiska Grunder, och var projektledare för arbetsgruppen Lärarutveckling inom försvaret där man tog fram krav och innehåll i lärarutbildningen för lärare vid Försvarsmaktens skolor.

Han är UGL handledare sedan 1984 och var 1994-96 ansvarig för framtagning av den nya handledarutbildningen för UGL-handledare i Sverige (FUGL, HUGL). Har genomfört ett stort antal UGL kurser och även varit handledare vid handledarutbildningar för UGL handledare FUGL, HUGL. Kurt är även internationellt certifierad handledare i The Human Element (BCon San Francisco), Radical Collaboration samt Direct Leadership. Sedan 2007 är han certifierad i UGL 2008 konceptet och har sedan våren 2008 handlett ett stort antal UGL 2008 kurser.

Kurt har i över 20 år arbetat med olika uppdrag inom handledning av chefer, ledningsgrupper, projektgrupper och team samt utvecklingsprojekt för hela arbetsplatser.
Ett naturligt inslag i dessa insatser har varit att koppla ihop vision, värderingar och förhållningssätt i arbetet med utvecklingen av verksamhetens chefs- och medarbetarkultur.

UGL-kurser med Kurt Karlsson

18 okt. - 22 okt. 2021