Uppdaterade kurstillfällen våren 2023
Nu har vi uppdaterat hemsidan med massor av nya kurstillfällen för våren 2023. /Mvh UGL-guiden

UGL med Annica Nordén

För Annica är ledarskap och krisstöd en naturlig och högintressant ämneskombination då det alltigenom handlar om människan och personlig utveckling. Hon har en utbildningsbakgrund som Personalvetare med pedagogisk inriktning samt samtalsledare. Annica har varit aktiv samtalsledare och instruktör inom Försvarsmakten sedan 1998. Hon har har flerårig chefs- och projektledarerfarenhet samt har även arbetat som krisstödjare akut och preventivt.

Sedan 2014 är Annica anställd på Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap som lärare inom ämnena ledarskap och krisstöd. Där utbildarn hon studerande inom SMO (Skydd Mot Olyckor), Brandingenjörer, Räddningsledare och fristående kurser inom avlastandesamtal och psykologisk första hjälp.

Annica anser att det essentiella i livet är välmående och att välmående kommer mycket ur goda relationer. Genom att ge varandra varm konstruktiv uppmärksamhet i de relationer vi har växer vi tillsammans, blir välmående och därmed också effektiva.

Deltagare på Annicas kurser brukar uppfatta henne som lugn, förtroendeingivande, lyhörd, kunnig, prestigelös, pedagogisk och metodisk.

UGL-kurser med Annica Nordén

1 juli - 5 juli 2024
Lejondals Slott
Bro
Marianne Littke
21 okt. - 25 okt. 2024
Sundsgården konferens
Helsingborg
Vickie Peolin
25 nov. - 29 nov. 2024
Gottskär Hotell
Onsala
Anne Karlström
2024-04-16 | Niklas
Väldigt trevlig kurs och mycket givande!